regulamin-app
Regulamin aplikacji „Grupa MTP App”
obowiązujący od dnia 1 września 2024 r.
1. DEFINICJE
1. Wszelkie pojęcia pisane wielką literą, używane w niniejszym regulaminie, mają następujące znaczenie:
1) Aplikacja – aplikacja pod nazwą „Grupa MTP App” za pośrednictwem, której MTP świadczy Usługi. Aplikację można pobrać z platformy dystrybucji cyfrowej App Store i Google Play na urządzenia mobilne pracujące pod kontrolą systemów operacyjnych iOS i Android. Całość praw do Aplikacji przysługuje MTP.
2) Bilet – dokument potwierdzający prawo posiadacza Biletu do uczestnictwa w wybranej Imprezie. Bilet wyposażony jest w indywidualny kod QR umożliwiający jego odczytanie przez urządzenia skanujące.
3) Dział Obsługi Klienta – punkt MTP udzielający informacji Użytkownikom.
4) Dzień roboczy – każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
5) Geolokalizacja – funkcjonalność Aplikacji pozwalająca na określenie fizycznego położenia Użytkownika za pomocą technologii, takich jak GPS, sieci komórkowe czy adres IP. Geolokalizacja pozwala na identyfikację geograficzną Użytkownika i dostarczenie mu spersonalizowanych informacji, reklam i ofert usług i produktów w zależności od jego lokalizacji .
6) Impreza – każde wydarzenie kulturalne, sportowe lub inne organizowane przez Organizatora, na które to wydarzenie Bilety są wyszczególnione w Aplikacji i dostępne do nabycia w Sklepie ToBilet, np. koncert, targi, wystawa.
7) Konto – indywidualne konto utworzone przez Użytkownika w Aplikacji, które umożliwia m.in. zakup Biletów w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji. W Aplikacji można założyć Konto osobiste lub Konto firmowe, przy czym Konto firmowe może być utworzone wyłącznie przez Użytkownika będącego przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43¹ kodeksu cywilnego, czyli przez Użytkownika prowadzącego we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
8) Konsument - osoba fizyczna dokonującą z MTP czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
9) MTP – Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000202703, kapitał zakładowy w wysokości 419 256 000,00 zł, NIP: 7770000488. MTP posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
10) Obiekt – miejsce, w którym będzie się odbywać dana Impreza.
11) Opłata serwisowa – doliczana do ceny Biletu opłata z tytułu dokonania przez Użytkownika zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji.
12) Organizator – każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna, będąca organizatorem Imprezy. MTP nie jest Organizatorem wszystkich Imprez dostępnych w Aplikacji.
13) Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez MTP w związku ze świadczonymi przez MTP Usługami. Polityka Prywatności jest dostępna w Aplikacji w zakładce „Moje konto” > „Polityka prywatności”.
14) Przedsiębiorca jednoosobowy – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
15) Regulamin – niniejszy regulamin, stanowiący wzorzec umowny w postaci elektronicznej w rozumieniu art. 384 § 4 kodeksu cywilnego. Regulamin jest dostępny w Aplikacji w zakładce „Moje konto” >„Regulamin”.
16) Regulamin Sklepu ToBilet – Regulamin Sklepu ToBilet, dostępny pod adresem: https://tobilet.pl/regulamin-sklepu.
17) RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
18) Siła Wyższa– nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, obiektywnie niezależne od MTP lub Użytkownika, niemożliwe do przewidzenia oraz zapobieżenia przy zachowaniu należytej staranności, którego okoliczności uniemożliwiają realizację zobowiązań wynikających z Regulaminu, a w szczególności: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, działanie żywiołów i sił natury, epidemia, działania wojenne, terroryzm, rebelie lub rewolucje, akty i działania władzy państwowej, strajki.
19) Sklep ToBilet – serwis internetowy prowadzony przez MTP poza Aplikacją, pod stroną internetową https://tobilet.pl/, w ramach którego Użytkownik dokonuje zakupu Biletu z poziomu Aplikacji.
20) Umowa – stosunek prawny, który powstaje pomiędzy MTP a Użytkownikiem w sposób opisany w Regulaminie, będący w istocie umową o świadczenie usług w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2020 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.). Przedmiotem Umowy jest świadczenie danej Usługi przez MTP.
21) Usługa – usługa świadczona przez MTP na zasadach określonych w Regulaminie. Usługi zostały wymienione w Pkt 4.1 Regulaminu.
22) Użytkownik – osoba korzystająca z Aplikacji.
2. Powyższe pojęcia użyte w Regulaminie w liczbie mnogiej mają odpowiednie zastosowanie do liczby pojedynczej, a pojęcia użyte w liczbie pojedynczej mają odpowiednie zastosowanie do liczby mnogiej.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji, rodzaj i zakres Usług świadczonych przez MTP, warunki świadczenia Usług, warunki zawarcia i rozwiązania Umowy o świadczenie Usług oraz procedury reklamacyjne.
2. Regulamin stanowi również regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2020 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.).
3. Usługi dostępne w Aplikacji są świadczone przez MTP.
4. We wszystkich sprawach związanych z Aplikacją, w tym Usługami, Użytkownik może kontaktować się z MTP za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres e-mail wskazany poniżej, jak również w drodze korespondencji pocztowej kierowanej na adres MTP wskazany w Pkt 1.9 Regulaminu, pod numerem telefonu wskazanym poniżej, jak i osobiście, w siedzibie MTP wskazanej w Pkt 1.9 Regulaminu (po wcześniejszym umówieniu spotkania):
telefon: 61 869 2000, adres e-mail: app.
5. Korzystanie z Aplikacji, w tym zamieszczonych tam treści, jak też jej funkcjonalności – z wyłączeniem zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji (za który doliczana jest do ceny Biletu Opłata serwisowa), nie podlega żadnym opłatom. Użytkownik we własnym zakresie ponosi wszelkie koszty związane z dokonywaniem zakupów Biletów w ramach Sklepu ToBilet. Użytkownik ponosi koszty związane z korzystaniem z sieci Internet, z której korzystanie jest niezbędne dla prawidłowego działania Aplikacji. Koszty połączenia z siecią Internet odpowiadają stawkom operatora sieci Użytkownika.
6. W Aplikacji mogą być publikowane bannery i linki do innych stron lub serwisów internetowych. Korzystając z bannerów i linków, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik przechodzi na strony lub serwisy zarządzane przez podmioty inne niż MTP, które to podmioty ponoszą odpowiedzialność za treści zamieszczane na tych stronach lub serwisach, jak również za przetwarzanie danych osobowych osób wizytujących te strony lub serwisy.
7. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji, w tym z Usług, na zasadach określonych w Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującym prawem.
8. W ramach korzystania z Aplikacji, w tym z Usług, zabronione jest:
1) dostarczanie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym,
2) dostarczanie jakichkolwiek treści, które naruszają przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub dobre obyczaje,
3) używanie Aplikacji, jak również korzystanie z jakichkolwiek danych, informacji, materiałów itp., zamieszczanych w Aplikacji, w celach komercyjnych,
4) udzielanie licencji lub dalszych licencji na korzystanie z Aplikacji, w tym materiałów w niej zamieszczonych, jakimkolwiek osobom trzecim, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa,
5) kopiowanie, zmienianie, rozpowszechnianie, przerabianie, zbywanie, w tym sprzedawanie, oddawanie do odpłatnego lub nieodpłatnego korzystania na jakiejkolwiek podstawie prawnej, Aplikacji jako całości lub jakiegokolwiek jej elementu, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa,
6) wyodrębnianie i podejmowanie jakichkolwiek prób zmierzających do wyodrębniania kodu źródłowego Aplikacji, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa.
3. WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z APLIKACJI, W TYM Z USŁUG
1. Do korzystania z Aplikacji, w tym Usług dostępnych w Aplikacji, konieczne jest korzystanie z urządzenia przenośnego:
1) wyposażonego w minimum 1 GB RAM (pamięć),
2) z wyświetlaczem o rozdzielczości nie niższej niż 640x960 pikseli,
3) odtwarzającego obraz,
4) z systemem Android (minimum 4 ostatnie pełne wersje, tj. Android 14, Android 13, Android 12 lub Android 11) lub iOS (minimum 4 ostatnie pełne wersje, tj. iOS 18, iOS 17, iOS 16, iOS15),
5) z dostępem do platform dystrybucji cyfrowych GooglePlay lub AppStore,
6) zapewniającego dostęp do publicznej sieci telekomunikacyjnej Internet za pomocą łącza o przepustowości wynoszącej co najmniej 1 Mbps przy użyciu jednej z następujących przeglądarek: Google Chrome 75, Mozilla Firefox 68, Safari 12, Microsoft Edge 40 i nowszych,
7) zapewniającego aplikację do obsługi Javascript i plików Cookies oraz program do obsługi plików typu PDF.
2. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Aplikacji należy zgłaszać do Biura Obsługi Klienta.
4. ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ MTP ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI
1. Usługi świadczone przez MTP w ramach Aplikacji obejmują:
1) założenie i utrzymywanie Konta w Aplikacji oraz korzystanie z jej funkcjonalności zastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto,
2) udostępnianie Aplikacji Użytkownikom nieposiadającym Konta do korzystania z niej w zakresie funkcjonalności niezastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto,
3) umożliwianie kontaktu Użytkownikowi z MTP za pośrednictwem chatu dostępnego w Aplikacji.
2. Rozpoczęcie korzystania z Usług jest możliwe po uprzednim spełnieniu warunków technicznych korzystania z Aplikacji, wskazanych w Pkt 3 Regulaminu.
3. Prawa i obowiązki związane z Usługami nie mogą być przenoszone na osobę trzecią.
4. Każda Usługa jest świadczona bezterminowo, a dotycząca jej Umowa może być w dowolnym momencie wypowiedziana przez Użytkownika poprzez złożenie MTP oświadczenia o wypowiedzeniu. Skutek wypowiedzenia następuje od momentu otrzymania przez MTP oświadczenia o wypowiedzeniu albo od momentu odinstalowania przez Użytkownika Aplikacji – w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi później. MTP wyjaśnia, że takie uregulowanie wynika z faktu, iż dla zaprzestania korzystania z Usług konieczne jest odinstalowanie Aplikacji, które pozostaje wyłącznie w gestii Użytkownika. W momencie nastąpienia skutku wypowiedzenia, wygasają wszystkie Umowy.
5. Użytkownik może również w dowolnym momencie zakończyć korzystanie z Usług bez składania MTP oświadczenia o wypowiedzeniu, poprzez odinstalowanie Aplikacji. W momencie odinstalowania Aplikacji wygasają wszystkie Umowy, bez konieczności składania MTP oświadczenia o wypowiedzeniu.
5. USŁUGA ZAŁOŻENIA I UTRZYMYWANIA KONTA W APLIKACJI
1. Użytkownik ma możliwość założenia Konta w Aplikacji i korzystania z niego na zasadach określonych poniżej.
2. Użytkownik ma możliwość założenia w Aplikacji Konta osobistego lub firmowego, przy czym Konto firmowe może być utworzone wyłącznie przez Użytkownika będącego przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43¹ kodeksu cywilnego, czyli przez Użytkownika prowadzącego we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
3. Założenie i korzystanie z Konta jest bezpłatne, z wyłączeniem zakupu Biletu w Sklepie ToBilet (za który doliczana jest do ceny Biletu Opłata serwisowa, patrz Pkt 7 Regulaminu).
4. Założenie Konta wymaga łącznego spełnienia następujących warunków:
1) pobranie z App Store lub Google Play (w zależności od systemu operacyjnego urządzenia przenośnego, na które pobierana jest Aplikacja), zapisanie i uruchomienie Aplikacji na urządzeniu przenośnym Użytkownika,
2) kliknięcie w Aplikacji w zakładkę „Moje konto”, a następnie kliknięcie w pole „Rejestracja”,
3) po pojawieniu się formularza, wpisanie przez Użytkownika w odpowiednie pola formularza jego adresu e-mail, który później stanowić będzie jego login do logowania się do Konta, oraz utworzenie hasła,
4) zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności (zaznaczenie właściwego pola w formularzu) - nie ma możliwości korzystania z Aplikacji bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności,
5) po prawidłowym wypełnieniu formularza, w tym zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności, i kliknięciu w pole „Rejestruj”, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny oraz Regulamin wraz z Polityką Prywatności,
6) w momencie kliknięcia na ww. link aktywacyjny dochodzi do założenia Konta i zawarcia Umowy o świadczenie przez MTP Usługi założenia i utrzymywania Konta w Aplikacji oraz korzystania z jej funkcjonalności zastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto.
5. Użytkownik loguje się do Konta za pomocą loginu, którym jest adres e-mail podany przez Użytkownika podczas zakładania Konta, oraz hasła stworzonego przez Użytkownika podczas zakładania Konta.
6. Po utworzeniu Konta i zalogowaniu się do niego Użytkownik klikając w zakładkę „Moje konto” i następnie zakładkę „Moje dane” może uzupełnić swoje pozostałe dane osobowe, tj. imię, nazwisko, adres, numer telefonu, datę urodzenia i swoje zainteresowania. Podanie tych danych osobowych nie jest obowiązkowe, niemniej podanie imiona, nazwiska, adresu i numeru telefonu przez Użytkownika jest niezbędne do zakupu Biletu w Sklepie ToBilet. Brak podania tych danych skutkuje niemożliwością zakupu Biletu w Sklepie ToBilet przy użyciu Aplikacji.
7. Użytkownik może edytować podane przez siebie dane osobowe, jak również może zmienić hasło do Konta, w dowolnie wybranym przez siebie momencie. W przypadku zmiany adresu e-mail, nowo podany adres stanie się loginem do Aplikacji.
8. Użytkownik zobowiązuje się do podawania danych osobowych zgodnych z prawdą, aktualizacji danych w przypadku ich zmiany oraz zachowania w tajemnicy hasła do Konta i nieudostępniania go osobom trzecim.
9. Użytkownik może założyć tylko jedno Konto, chyba że jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43¹ kodeksu cywilnego, wtedy taki Użytkownik może założyć Konto osobiste i Konto firmowe, przy czym konta te muszą mieć inne loginy.
10. Użytkownik po zalogowaniu się do Konta uzyskuje dostęp do następujących funkcjonalności Aplikacji:
1) przeglądanie aktualności udostępnianych w Aplikacji (zakładka „Aktualności”),
2) przeglądanie kalendarium Imprez (zakładka „Kalendarium”),
3) przeglądanie informacji o Grupie MTP (zakładka „Grupa MTP”),
4) przeglądanie informacji o Biletach dostępnych do zakupu w Sklepie ToBilet (zakładka „Bilety”) i umożliwienie Użytkownikowi dokonania zakupu wybranego Biletu w Sklepie ToBilet,
5) przeglądanie i dostęp do zakupionych Biletów (zakładka „Moje bilety” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
6) edytowanie danych podanych w formularzu rejestracyjnym (zakładka „Moje bilety” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
7) dodawanie i używanie kuponów promocyjnych (zakładka „Moje benefity” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
8) zapisywanie wybranych Imprez na liście ulubionych (zakładka „Ulubione wydarzenia” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
9) zapisywanie kontaktów i udostępnianie swojej wizytówki za pomocą skanowania kodu QR (zakładka „Moje kontakty” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
10) przeglądanie historii powiadomień (zakładka „Historia powiadomień” znajdująca się w zakładce „Moje konto”).
11. W toku procesu zakładania Konta Użytkownik może udzielić zgody na otrzymywanie na podany przez niego adres poczty elektronicznej lub numer telefonu informacji handlowych, lub zgody na marketing bezpośredni. Wyrażenie powyższych zgód marketingowych jest dobrowolne. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych Użytkownika znajduje się w Polityce Prywatności.
12. Użytkownik może w każdym czasie wyrazić za pośrednictwem Aplikacji zgodę na Geolokalizację. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkownikach w przypadku wyrażenia zgody na Geolokalizację zamieszczono w Polityce Prywatności.
13. Używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających założenie Konta lub zalogowanie do Konta bez ingerencji człowieka jest zabronione.
14. Użytkownik może założyć i usunąć Konto w każdym momencie. Z chwilą usunięcia przez Użytkownika Konta wygasa Umowa o świadczenie przez MTP Usługi założenia i utrzymywania Konta w Aplikacji.
6. USŁUGA UDOSTĘPNIANIA APLIKACJI UŻYTKOWNIKOM NIEPOSIADAJĄCYM KONTA
1. MTP umożliwia Użytkownikowi korzystanie z następujących funkcjonalności Aplikacji bez konieczności założenia i posiadania Konta:
1) przeglądanie aktualności udostępnionych w Aplikacji (zakładka „Aktualności”),
2) przeglądanie kalendarium Imprez (zakładka „Kalendarium”),
3) przeglądanie informacji o Biletach dostępnych do zakupu w Sklepie ToBilet (zakładka „Bilety”),
4) przeglądanie informacji o Grupie MTP (zakładka „Grupa MTP”).
2. Korzystanie z opisanych powyżej funkcjonalności, wymaga spełnienia łącznego spełnienia następujących wymagań:
1) pobranie z App Store lub Google Play (w zależności od systemu operacyjnego urządzenia przenośnego, na które pobierana jest Aplikacja), zapisanie i uruchomienie Aplikacji na urządzeniu przenośnym Użytkownika,
2) zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności (zaznaczenie właściwego pola w formularzu) - nie ma możliwości korzystania z Aplikacji bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności,
a wraz ze spełnieniem ww. wymagań dochodzi do zawarcia Umowy o świadczenie przez MTP Usługi udostępniania Aplikacji Użytkownikom nieposiadającym Konta do korzystania z niej w zakresie funkcjonalności niezastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto.
3. Korzystanie z Usług opisanych w niniejszym punkcie jest bezpłatne.
7. ZAKUP BILETU W SKLEPIE TOBILET
Zasady ogólne
1. W ramach Aplikacji MTP umożliwia Użytkownikom posiadającym Konto zakup Biletów w Sklepie ToBilet, przy wykorzystaniu publicznej sieci telekomunikacyjnej. W celu uniknięcia wszelkich wątpliwości MTP wskazuje, że transakcja zakupu Biletu następuje w Sklepie ToBilet, który jest zintegrowany z Aplikacją. Właścicielem Aplikacji i Sklepu ToBilet jest MTP. Z tytułu zakupu Biletów w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji, do ceny Biletów doliczana jest Opłata serwisowa w kwocie wskazanej w Aplikacji.
2. Zakup niektórych Biletów w Sklepie ToBilet możliwy jest tylko dla Użytkowników posiadających Konto firmowe. Informacja o Biletach, które będą mogły być kupowane w Sklepie ToBilet wyłącznie przez Użytkowników posiadających Konto firmowe, będzie zamieszczona w Aplikacji wraz z innymi informacjami dotyczącymi Biletów.
3. Zakup Biletu w Sklepie ToBilet w sposób określony Regulaminem i Regulaminem Sklepu ToBilet jest możliwy wyłącznie dla osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
Zakup Biletów w Sklepie ToBilet
4. Zawarcie z poziomu Aplikacji umowy zakupu Biletu w Sklepie ToBilet wymaga posiadania Konta i zaakceptowania Regulaminu Sklepu ToBilet. Bez akceptacji Regulaminu Sklepu ToBilet nie ma możliwości zawarcia z poziomu Aplikacji umowy zakupu Biletu w Sklepie ToBilet.
5. Zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji może dokonać klikając w:
1) zakładkę „Kalendarium” lub
2) zakładkę „Bilety”.
6. W celu dokonania zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji przy użyciu zakładki „Kalendarium” Użytkownik zobowiązany jest:
1) uruchomić Aplikację i zalogować się do Konta,
2) kliknąć w zakładkę „Kalendarium”,
3) dokonać wyboru interesującej go Imprezy wśród Imprez dostępnych w zakładce „Kalendarium”,
4) po kliknięciu w wybraną Imprezę, kliknąć w pole „KUP BILET”,
5) po kliknięciu w pole „KUP BILET” Użytkownik zostaje przekierowany do Sklepu ToBilet,
6) po znalezieniu się w Sklepie ToBilet Użytkownik zobowiązany jest sfinalizować zakup Biletu, w tym go opłacić, zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet,
7) po sfinalizowaniu zakup Biletu w Sklepie ToBilet zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet, Bilet będzie widoczny w Aplikacji w zakładce „Moje bilety” znajdującej się w zakładce „Moje konto”.
7. W celu dokonania zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji przy użyciu zakładki „Bilety” Użytkownik zobowiązany jest:
1) uruchomić Aplikację i zalogować się do Konta,
2) kliknąć w zakładkę „Bilety”,
3) dokonać wyboru interesującej go Imprezy wśród Imprez dostępnych w zakładce „Bilety”,
4) po dokonaniu wyboru Imprezy, dodać wybrane przez siebie Bilety do koszyka klikając pole „DODAJ DO KOSZYKA”,
5) następnie przejść do koszyka i kliknąć w pole „PRZEJDŹ DO SKLEPU TO.BILET W CELU FINALIZACJI ZAMÓWIENIA”,
8) po kliknięciu w pole „PRZEJDŹ DO SKLEPU TO.BILET W CELU FINALIZACJI ZAMÓWIENIA” Użytkownik zostaje przekierowany do Sklepu ToBilet,
9) po znalezieniu się w Sklepie ToBilet Użytkownik zobowiązany jest sfinalizować zakup Biletu, w tym go opłacić, zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet,
10) po sfinalizowaniu zakup Biletu w Sklepie ToBilet zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet, Bilet będzie widoczny w Aplikacji w zakładce „Moje bilety” znajdującej się w zakładce „Moje konto”.
8. W każdym z powyżej opisanych przypadków, do zawarcia umowy zakupu Biletu dochodzi w Sklepie ToBilet, na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu ToBilet. Aplikacja jedynie przekierowuje Użytkownika do Sklepu ToBilet w celu sfinalizowania zakupu Biletów.
9. Zatem, wszelkie kwestie związane z procedurą zawarcia umowy zakupu Biletów w Sklepie ToBilet, wynikającymi z tego tytułu prawami i obowiązkami Użytkownika dokonującego zakupu takich Biletów, prawem do odstąpienia od takiej umowy, czy kwestie dotyczące ewentualnego zwrotu Biletów są uregulowane w Regulaminie Sklepu ToBilet.
Bilety
10. Bilet stanowi dokument potwierdzający uprawnienie do uczestnictwa w Imprezie, na którą został wystawiony przez Sklep ToBilet.
11. Ilość i rodzaj Biletów na daną Imprezę, a także ich cena zależy wyłącznie od Organizatorów.
12. Bilet uprawnia do uczestniczenia w wydarzeniu, którego nazwa widnieje na Bilecie i w miejscu wskazanym na Bilecie.
13. W zależności od rodzaju Imprezy, w Aplikacji i Sklepie ToBilet dostępne do zakupu są Bilety imienne lub na okaziciela.
14. Bilet na okaziciela umożliwia jednorazowe wejście na Imprezę wskazanej na Bilecie liczbie osób. Pojedynczy Bilet uprawnia do wejścia na Imprezę jedną osobę.
15. Bilet imienny uprawnia do wejścia wyłącznie osobę, której imię i nazwisko zostało wskazane na Bilecie.
16. W przypadku braku informacji na Bilecie dotyczącej liczby osób, jakie mogą jednorazowo wejść na Imprezę, jeden Bilet uprawnia do wejścia na Imprezę jedną osobę.
17. W przypadku Imprezy z numerowanymi miejscami, Bilet uprawnia do zajęcia wyłącznie tego miejsca, które jest wskazane na Bilecie. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wskazanego na Bilecie na inne, w tej samej kategorii cenowej lub wyższej, zarówno przed, jak i w trakcie trwania Imprezy, jeżeli wymagają tego względy bezpieczeństwa lub ochrona porządku publicznego. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o wyżej wskazanych okolicznościach.
18. Bilety mogą być sprzedawane przez Sklep ToBilet z określonymi zastrzeżeniami, w tym dotyczącymi ograniczonej widoczności lub minimalnego wieku uprawniającego do udziału w Imprezie. Wszelkie tego typu zastrzeżenia będą zamieszczone w Aplikacji, przy innych informacjach o danej Imprezie, której dotyczy takie zastrzeżenie.
19. MTP może udostępnić w Aplikacji interaktywną mapę Obiektu przygotowaną przez Organizatora, w celu umożliwienia Użytkownikowi wyboru rodzaju Biletu. MTP zastrzega, iż udostępnione mapy należy traktować jako poglądowy plan Obiektu. W przypadku wprowadzenia zmiany w mapie Obiektu, MTP niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Użytkowników, którzy kupili w Sklepie ToBilet Bilety i których te zmiany dotyczą, z tym zastrzeżeniem, że zmiana taka nie będzie powodować zmiany kategorii i rodzaju Biletu.
20. MTP informuje, że nabywanie w celu odprzedaży z zyskiem biletów wstępu na imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe jest niezgodne z prawem i stanowi wykroczenie z art. 133 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeksu wykroczeń (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2119, ze zm.).
Ceny Biletów
21. Ceny Biletów widniejące w ramach Aplikacji podawane są w złotych polskich i stanowią ceny łączne, to jest z uwzględnieniem podatków i innych kosztów koniecznych do finalizacji zakupu tych Biletów w Sklepie ToBilet.
22. Organizatorom przysługuje prawo do zmiany ofert, w tym w zakresie cen, wycofywania lub wprowadzania nowych ofert, przeprowadzania akcji promocyjnych i rabatowych. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie ma wpływu na Bilety zakupione przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian. Szczegóły i czas trwania danej akcji znajdują się w opisie danej oferty.
23. O wysokości cen Biletów decyduje Organizator.
24. W ramach niektórych Imprez mogą być dostępne różne kategorie cenowe Biletów, uzależnione od rodzaju wybranego miejsca. Informacja taka będzie zamieszczona w Aplikacji przy informacjach dotyczących danej Imprezy.
25. Organizator w odniesieniu do danej Imprezy może przewidywać rożne kategorie Biletów, w tym Bilety normalne i ulgowe, Bilety jednokrotnego wstępu oraz karnety. Informacja taka będzie zamieszczona w Aplikacji przy informacjach dotyczących danej Imprezy.
26. W trakcie trwania sprzedaży Biletów, pula Biletów dostępny do zakupu może być zwiększana lub zmniejszana przez Organizatora.
27. W ramach Aplikacji mogą być dostępne kupony rabatowe, obniżające cenę brutto wskazanych przez MTP Biletów. Kupony rabatowe mogą obowiązywać przez cały okres sprzedaży danych Biletów lub tylko w określonym czasie. MTP może określić maksymalną liczbę Biletów, co do których można zastosować kupony rabatowe.
8. USŁUGA CHATU
1. Usługa w postaci umożliwienia kontaktu Użytkownikowi z MTP za pośrednictwem chatu dostępnego w Aplikacji jest bezpłatna dla wszystkich Użytkowników.
2. Korzystanie z ww. Usługi wymaga zaakceptowania Regulaminu. Bez akceptacji Regulaminu nie ma możliwości wysłania wiadomości do MTP za pośrednictwem chatu.
3. W celu wysłania wiadomości do MTP za pośrednictwem chatu dostępnego w Aplikacji, Użytkownik wprowadza treść wiadomości do przeznaczonego do tego pola i klika w pole „ROZPOCZNIJ CZAT”.
4. W chwili kliknięcia w pole „ROZPOCZNIJ CZAT” dochodzi do zawarcia Umowy o świadczenie Usługi w postaci umożliwienia kontaktu Użytkownikowi z MTP za pośrednictwem chatu dostępnego w Aplikacji.
5. MTP, po otrzymaniu wiadomości od Użytkownika wysłanej za pośrednictwem chatu w Aplikacji również odpowiada Użytkownikowi za pośrednictwem chatu w Aplikacji.
6. Używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających prowadzenie komunikacji z MTP za pośrednictwem chatu bez ingerencji człowieka jest zabronione.
7. Użytkownik może zaprzestać korespondencji z MTP za pośrednictwem chatu w każdym momencie.
9. LICENCJA NA KORZYSTANIE Z APLIKACJI
1. Z momentem zainstalowania Aplikacji na urządzeniu mobilnym Użytkownika, MTP udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieodpłatnej, niezbywalnej licencji na korzystanie z Aplikacji.
2. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Aplikacji wyłącznie w zakresie niezbędnym do korzystania z Usług świadczonych przez MTP za pośrednictwem Aplikacji, na następujących polach eksploatacji:
1) wprowadzenie Aplikacji do pamięci urządzenia mobilnego Użytkownika, na którym pobierana jest Aplikacja,
2) wyświetlanie i przeglądanie Aplikacji na ekranie urządzenia mobilnego Użytkownika, na którym pobierana jest Aplikacja.
3. Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania Aplikacji oraz udostępniania jej w jakikolwiek sposób poza zakresem dozwolonego użytku wynikającego z przepisów prawa.
4. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem.
5. Licencja na korzystanie z Aplikacji wygasa z chwilą odinstalowania Aplikacji z urządzenia mobilnego Użytkownika.
6. Aplikacja jako całość, jak również poszczególne jej elementy, stanowi przedmiot wyłącznych praw własności intelektualnej MTP.
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. W związku ze świadczeniem Usług, MTP ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym.
2. MTP zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia działania Aplikacji z przyczyn technicznych, m.in. na potrzeby prowadzenia prac konserwacyjnych czy konieczności usunięcia awarii. Informacja w tym zakresie zostanie zamieszczona w Aplikacji.
3. MTP i Użytkownik nie będą ponosić odpowiedzialności wobec siebie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie jakichkolwiek obowiązków wynikających z Regulaminu, w zakresie, w jakim będzie to spowodowane wystąpieniem Siły Wyższej.
4. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.
11. KONTAKT Z DZIAŁEM OBSŁUGI KLIENTA
1. Użytkownik może skontaktować się z MTP w razie jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących Aplikacji, w tym Usług świadczonych przez MTP za pośrednictwem Aplikacji.
2. Zapytania należy kierować do Działu Obsługi Klienta:
Nr tel.: [61 869 2000]
e-mail: [app].
3. Dział Obsługi Klienta jest czynny w Dni robocze w godzinach [8:00] do [16:00].
12. REKLAMACJE. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Aplikacji i realizacją przez MTP Usług.
2. Reklamacje mogą być zgłaszane w formie elektronicznej na adres e-mail: [app@grupmatp.pl] lub pisemnie listem poleconym na adres [Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. , ul. Głogowska 14, 60-734, Poznań].
3. Podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrzenie reklamacji jest MTP.
4. Rozpatrzenie reklamacji przez MTP następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Upływ wyżej wskazanego terminu nie powoduje wygaśnięcia roszczeń oraz nie narusza prawa Użytkownika do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń na drodze postępowania sądowego lub pozasądowego.
5. MTP zaleca, aby w opisie reklamacji Użytkownik zawarł:
1) informację o okolicznościach dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości,
2) opis roszczenia,
3) dane kontaktowe.
6. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana Użytkownikowi na wskazany przez niego adres email lub w inny sposób wskazany przez Użytkownika.
7. Niezależnie od uznania albo nieuznania przez MTP reklamacji złożonej przez Użytkownika, może on skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności może zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich oraz miejskich lub powiatowych rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
8. Użytkownik będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.
13. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest MTP. MTP przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu świadczenia Usług, w szczególności umożliwienia korzystania przez Użytkowników z Aplikacji, zapewnienia funkcjonalności Aplikacji, umożliwienia Użytkownikom zakupu Biletów w sklepie Tobilet tj. w celu zawarcia i wykonania umowy z Użytkownikiem jako osobą, której dane dotyczą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO. MTP może przetwarzać dane osobowe Użytkowników również na podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. ich dobrowolnej zgody w celach każdorazowo wskazanych w odpowiedniej klauzuli zgody;
2) art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. w wykonaniu obowiązków prawnych nałożonych na MTP w związku ze świadczeniem Usług np. w dziedzinie rachunkowości, obsługi konsumenta;
3) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. w wykonaniu prawnie uzasadnionego interesu MTP jakim jest analiza, poprawa lub udoskonalanie funkcjonalności mtp app, ustalenie, obrona lub dochodzenie roszczeń przez MTP.
2. MTP gromadzi niektóre informacje za pomocą środków automatycznych, takich jak pliki cookies, podczas korzystania przez Użytkowników z Aplikacji. Gromadzone w ten sposób informacje mogą zawierać: typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL, język, kraj, a także informacje dotyczące czynności wykonywanych przez Użytkowników w Aplikacji. Informacje te mogą umożliwiać identyfikację Użytkownika, a tym samym stanowić dane osobowe Użytkownika w rozumieniu art. 4 pkt. 1 RODO.
3. W związku z przetwarzaniem ich danych osobowych Użytkownikom przysługuje prawo żądania od MTP dostępu do danych osobowych dotyczących Użytkowników, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkowników na podstawie ich dobrowolnej zgody, Użytkownikom przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, ze ich dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z RODO.
4. Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników, w tym w związku z wykorzystaniem plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności.
14. ZMIANA REGULAMINU
1. Regulamin może zostać zmieniony przez MTP w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty):
1) zmiana warunków świadczenia Usług, niepogarszająca sytuacji Użytkownika w porównaniu do dotychczasowej,
2) zmiana zakresu Usług świadczonych przez MTP,
3) konieczność aktualizacji danych MTP wskazanych w Regulaminie,
4) zmiana sposobu korzystania z Aplikacji lub świadczenia Usług związanych z pojawieniem się nowych funkcjonalności lub usunięciem dotychczasowych funkcjonalności,
5) zmiana przepisów obowiązującego prawa, które regulują prowadzenie działalności przez MTP lub które mają wpływ na wzajemne prawa i obowiązki MTP i Użytkowników,
6) wydanie wyroku lub decyzji, które mogą mieć wpływ na prowadzenie działalności przez MTP, a w następstwie, na wzajemne prawa i obowiązki MTP i Użytkowników,
7) zmiana sposobu funkcjonowania Aplikacji lub świadczenia Usług, wynikająca z obiektywnych i niezależnych przyczyn natury technicznej lub technologicznej.
2. MTP zawiadamia o zmianie Regulaminu publikując nową wersję Regulaminu w Aplikacji, chyba że co innego będzie wynikało z przepisów obowiązującego prawa lub decyzji organu lub sądu. W przypadku Użytkowników, którzy mają założone Konto, informacja o zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Użytkownika.
3. Zmiana Regulaminu wiąże, jeżeli zmieniony Regulamin został doręczony Użytkownikowi, a Użytkownik nie wypowiedział Umowy o świadczenie danej Usługi przez MTP.
15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2024 r.
2. Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo polskie. Postanowienie to nie ma zastosowania względem Konsumentów oraz Przedsiębiorców Jednoosobowych.
3. Wszelkie spory wynikające lub związane z Umową, w tym jej wykonaniem lub wykładnią, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby MTP. Postanowienie to nie ma zastosowania względem Użytkowników będących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami Jednoosobowymi.
4. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Jednoosobowym, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa, w tym do wypowiedzenia Umowy. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
5. MTP nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.