Organizator:

Regulamin Platformy Usług „Grupy MTP”

Podziel się

Regulamin Platformy Usług „Grupy MTP”

obowiązujący od dnia 16 grudnia 2025 r.

 

1. DEFINICJE

  1. Wszelkie pojęcia pisane wielką literą, używane w niniejszym regulaminie, mają następujące znaczenie:
    1. Aplikacja – aplikacja pod nazwą „Grupa MTP app”, za pośrednictwem której MTP świadczy Usługi Aplikacji. Aplikację można pobrać z platform dystrybucji cyfrowej App Store i Google Play na urządzenia mobilne pracujące pod kontrolą systemów operacyjnych iOS i Android. Całość praw do Aplikacji przysługuje MTP.
    2. Bilet – dokument potwierdzający prawo posiadacza Biletu do uczestnictwa w wybranej Imprezie. Bilet wyposażony jest w indywidualny kod QR umożliwiający jego odczytanie przez urządzenia skanujące.
    3. Dział Obsługi Klienta – punkt MTP udzielający informacji Użytkownikom.
    4. Dzień roboczy – każdy dzień z wyjątkiem sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
    5. Geolokalizacja – funkcjonalność Aplikacji pozwalająca na określenie fizycznego położenia Użytkownika za pomocą technologii, takich jak GPS, sieci komórkowe czy adres IP. Geolokalizacja pozwala na identyfikację geograficzną Użytkownika i dostarczenie mu spersonalizowanych informacji, reklam oraz ofert usług i produktów w zależności od jego lokalizacji.
    6. Grupa MTP – MTP oraz jednostki zależne w rozumieniu ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 120, ze zm.).
    7. Impreza – każde wydarzenie kulturalne, sportowe lub inne organizowane przez Organizatora, takie jak np. koncert, targi, wystawa, na które to wydarzenie Bilety są wyszczególnione w Aplikacji lub SKEK 2.0.
    8. ID.GrupaMTP – system tożsamości obsługiwany przez MTP za pośrednictwem, którego MTP umożliwia Użytkownikowi korzystania z Usług, dostępny pod stroną internetową id.grupamtp.pl
    9. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1071).
    10. Konto – indywidualne konto utworzone przez Użytkownika w Platformie Usług. 
    11. Konsument - osoba fizyczna dokonującą z MTP czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    12. MTP – Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 10, 60-734 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000202703, kapitał zakładowy w wysokości 434 256 000,00 zł, NIP: 7770000488. MTP posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
    13. Obiekt – miejsce, w którym będzie się odbywać dana Impreza.
    14. Opłata serwisowa – doliczana do ceny Biletu może być opłata z tytułu dokonania przez Użytkownika zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji. Użytkownik każdorazowo przy zakupie Biletu jest informowany o doliczeniu Opłaty serwisowej (jeśli taka występuje).
    15. Organizator – każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna, będąca organizatorem Imprezy. MTP nie jest Organizatorem wszystkich Imprez dostępnych w Aplikacji.
    16. Platforma Usług – zintegrowane narzędzia udostępniane przez MTP, tj. Aplikacja, ID.GrupaMTP, SKEK 2.0., zwane jako Platforma Usług każda z osobna lub łącznie, stanowiące usługę cyfrową, w ramach której Konsument nie jest zobowiązany do świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, z zastrzeżeniem świadczeń Konsumenta wymaganych w zakresie dokonywania zakupu Biletów.
    17. Polityka Prywatności – dokument opisujący zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez MTP w związku ze świadczonymi przez MTP Usługami. Polityka Prywatności jest dostępna w:
      1. Aplikacji w zakładce „Moje konto” > „Polityka prywatności”,
      2. ID.GrupaMTP w stopce „Polityka prywatności”,
      3. SKEK 2.0 w stopce - zakładce „Polityka prywatności”. 
    18. Profil – utworzony w ramach Konta profil Użytkownika. Każdy Użytkownik ma utworzony jeden Profil podstawowy, a dodatkowo Użytkownik może założyć wiele Tożsamości biznesowych.
    19. Przedsiębiorca jednoosobowy – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    20. Regulamin – niniejszy regulamin, stanowiący wzorzec umowny w postaci elektronicznej w rozumieniu art. 384 § 4 Kodeksu cywilnego. Regulamin jest dostępny:
      1. w Aplikacji w zakładce „Moje konto” > „Regulamin”,
      2. ID.GrupaMTP w stopce  „Regulamin”,
      3. SKEK 2.0 w stopce - zakładce „Regulamin”.
    21. Regulamin Sklepu ToBilet – Regulamin Sklepu ToBilet, dostępny pod adresem: https://tobilet.pl/regulamin-sklepu.
    22. RODO – oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
    23. SKEK 2.0. – narzędzie do dystrybucji lub generowania Biletów, prowadzone przez MTP. Każdorazowo Użytkownikowi udostępniany jest dedykowany link umożlwiający korzystanie z SKEK 2.0.
    24. Siła Wyższa – nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, obiektywnie niezależne od MTP oraz Użytkownika, niemożliwe do przewidzenia oraz zapobieżenia przy zachowaniu należytej staranności, którego okoliczności uniemożliwiają realizację zobowiązań wynikających z Regulaminu, a w szczególności: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, działanie żywiołów i sił natury, epidemia, działania wojenne, terroryzm, rebelie lub rewolucje, akty i działania władzy państwowej, strajki.
    25. Sklep ToBilet –serwis internetowy prowadzony przez MTP poza Platformą Usług, w tym Aplikacją, pod stroną internetową https://tobilet.pl/, w ramach którego Użytkownik dokonuje zakupu Biletu z poziomu Aplikacji. 
    26. Tożsamość biznesowa – utworzona przez Użytkownika tożsamość dotycząca zawodowej działalności Użytkownika, zawierająca dane osobowe Użytkownika dotyczące tej tożsamości.
    27. Umowa – stosunek prawny, który powstaje pomiędzy MTP a Użytkownikiem w sposób opisany w Regulaminie, będący umową o świadczenie usług w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2020 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.). Przedmiotem Umowy jest świadczenie danej Usługi przez MTP.
    28. Usługa – usługa świadczona przez MTP w Platformie Usług na zasadach określonych w Regulaminie. Usługi zostały wymienione w Pkt 4 ppkt 1 -4) Regulaminu.
    29. Użytkownik – osoba korzystająca z Platformy Usług.
  2. Powyższe pojęcia użyte w Regulaminie w liczbie mnogiej mają odpowiednie zastosowanie do liczby pojedynczej, a pojęcia użyte w liczbie pojedynczej mają odpowiednie zastosowanie do liczby mnogiej.

 

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa zasady korzystania z Platformy Usług, rodzaj i zakres Usług, warunki świadczenia Usług, warunki zawarcia i rozwiązania Umów oraz procedury reklamacyjne.
  2. Regulamin stanowi również regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.).
  3. We wszystkich sprawach związanych z Platformą Usług, w tym Usługami, Użytkownik może kontaktować się z MTP za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres kontakt@id.grupamtp.pl , jak również w drodze korespondencji pocztowej kierowanej na adres MTP wskazany w Pkt 1.12) Regulaminu, pod numerem telefonu 61 869 2000, jak i osobiście, pod adresem MTP wskazanym w Pkt 1.12) Regulaminu (po wcześniejszym umówieniu spotkania).
  4. Zakup Biletu wymaga zapłaty ceny, do której może być doliczona Opłata serwisowa. Nadto, sama zapłata ceny za Bilet podlega opłacie na rzecz na rzecz zewnętrznego operatora płatności w kwocie określonej przez tego operatora. W pozostałym zakresie korzystanie z Platformy Usług, w tym zamieszczonych w niej treści, jak też jej funkcjonalności, nie podlega żadnym opłatom.
  5. Użytkownik we własnym zakresie ponosi wszelkie koszty związane z dokonywaniem zakupu Biletów w ramach Sklepu ToBilet. Użytkownik ponosi koszty związane z korzystaniem z sieci Internet, z której korzystanie jest niezbędne dla prawidłowego działania Platformy Usług. Koszty połączenia z siecią Internet odpowiadają stawkom operatora sieci Użytkownika.
  6. W Platformie Usług mogą być publikowane bannery i linki do innych stron lub serwisów internetowych. Korzystając z bannerów i linków, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik przechodzi na strony lub serwisy zewnętrzne wobec Platformy Usług. Podmioty zarządzające te strony lub serwisy ponoszą odpowiedzialność za treści zamieszczane na tych stronach lub serwisach, jak również za przetwarzanie danych osobowych Użytkownika w związku z korzystaniem z nich. Korzystanie z tych stron lub serwisów, jak również przetwarzanie danych osobowych Użytkownika w związku z korzystaniem z nich, nie podlega Regulaminowi oraz Polityce Prywatności. 
  7. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy Usług, w tym z Usług, na zasadach określonych w Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującym prawem.
  8. W ramach korzystania z Platformy Usług, w tym z Usług, zabronione jest:
    1. nie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym,
    2. dostarczanie jakichkolwiek treści, które naruszają przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub dobre dostarczaobyczaje,
    3. używanie Platformy Usług, jak również korzystanie z jakichkolwiek danych, informacji, materiałów itp. zamieszczanych w Platformy Usług, w celach komercyjnych,
    4. udzielanie licencji lub dalszych licencji na korzystanie z Platformy Usług, w tym materiałów w niej zamieszczonych, jakimkolwiek osobom trzecim, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa,
    5. kopiowanie, zmienianie, rozpowszechnianie, przerabianie, zbywanie, w tym sprzedawanie, oddawanie do odpłatnego lub nieodpłatnego korzystania na jakiejkolwiek podstawie prawnej, Platformy Usług jako całości lub jakiegokolwiek jej elementu, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa,
    6. wyodrębnianie i podejmowanie jakichkolwiek prób zmierzających do wyodrębniania kodu źródłowego Platformy Usług, z wyłączeniem działania w granicach powszechnie obowiązującego prawa,
    7. używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi umożliwiających wykonywanie jakichkolwiek działań w Platformy Usług bez ingerencji człowieka.

 

3. WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PLATFORMY USŁUG, W TYM Z USŁUG

  1. Do korzystania z Platformy Usług, w tym Usług dostępnych w Platformie Usług, konieczne jest korzystanie z urządzenia:
    1. wyposażonego w minimum 1 GB RAM (pamięć),
    2. z wyświetlaczem o rozdzielczości nie niższej niż 640x960 pikseli,
    3. odtwarzającego obraz, 
    4. zapewniającego dostęp do publicznej sieci telekomunikacyjnej Internet za pomocą łącza o przepustowości wynoszącej co najmniej 1 Mbps przy użyciu jednej z następujących przeglądarek: Google Chrome 75, Mozilla Firefox 68, Safari 12, Microsoft Edge 40 i nowszych, 
    5. zapewniającego aplikację do obsługi Javascript i plików Cookies oraz program do obsługi plików typu PDF,
    6. a dodatkowo do korzystania z Aplikacji:
    7. z syste-mem Android (minimum 4 ostatnie pełne wersje, tj. Android 14, Android 13, Android 12 lub Android 11) lub iOS (minimum 4 ostatnie pełne wersje, tj. iOS 18, iOS 17, iOS 16, iOS 15), 
    8. z dostępem do platform dystrybucji cyfrowych Google Play lub App Store.
  2. MTP dostarcza okresowe aktualizacje Aplikacji i informuje Użytkowników o ich dostępności przez okres obowiązywania Umowy. MTP rekomenduje dokonywanie okresowych Aplikacji przez Użytkownika lub za pomocą odpowiednich ustawień w urządzeniu Użytkownika 
  3. Użytkownik w razie konieczności technicznej lub bezpieczeństwa jest zobowiązany do przeprowadzenia migracji (czynności organizacyjno- technicznych, w szczególności w zakresie uzyskania unikalnego kodu aktywacyjnego,  zmiany dotychczasowego hasła) na aktualną wersję Platformy Usług, zgodnie z przekazanymi mu przez MTP instrukcjami lub zgodnie ze standardowym procesem instalacji aktualizacji aplikacji mobilnych na swoim urządzeniu.
  4. W przypadku braku pobrania i zainstalowania przez Użytkownika aktualizacji Aplikacji lub braku przeprowadzenia wymaganej migracji na aktualną wersję Platformy Usług istnieje możliwość utraty korzystania z funkcjonalności lub całej Platformy Usług.
  5. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Platformy Usług należy zgłaszać do Działu Obsługi Klienta.

 

4. ZAKRES USŁUG 

  1. Usługi są świadczone przez MTP i obejmują:
    1. Usługi Aplikacji,
    2. Usługi ID.GrupaMTP,
    3. Usługi SKEK 2.0.,
  2. Usługi Aplikacji obejmują:
    1. założenie i utrzymywanie Konta w Aplikacji oraz udostępnianie Aplikacji do korzystania z jej funkcjonalności zastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto,udostępnianie Aplikacji Użytkownikom nieposiadającym Konta do korzystania z niej w zakresie funkcjonalności niezastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto,
    2. sprzedaż Biletów,
    3. umożliwianie kontaktu Użytkownikowi z MTP za pośrednictwem chatu dostępnego w Aplikacji, 
    4. udostepnienie możliwości korzystania z Usług ID.GrupaMTP oraz Usług SKEK 2.0.
  3. Usługi ID.GrupaMTP obejmują:
    1. założenie i utrzymywanie Konta w ID.GrupaMTP,
    2. udostępnienie system typu single-sign-on, który zapewnia Użytkownikom dostęp do korzystania z Usługi ID.GrupaMTP, Usług Aplikacji oraz Usług SKEK 2.0.,
    3. możliwość aktualizowania danych Użytkownika udostępnionych przez Użytkownika w Platformie Usług.
  4. Usługi SKEK 2.0. obejmują:
    1. założenie i utrzymywanie Konta w SKEK 2.0.,
    2. wypełnianie i wysłanie formularzy w celu nabycia Biletów na zasadach określonych w SKEK 2.0. i przez MTP,
    3. możliwość aktualizowania danych Użytkownika udostępnionych przez Użytkownika w Platformie Usług,
    4. udostepnienie możliwości korzystania z Usług ID.GrupaMTP oraz Usług Aplikacji,
  5. Rozpoczęcie korzystania z Usług jest możliwe po uprzednim spełnieniu warunków technicznych korzystania z Platformy Usług, wskazanych w Pkt 3.1) Regulaminu.
  6. Prawa i obowiązki związane z Usługami nie mogą być przenoszone na osobę trzecią.
  7. Każda Usługa jest świadczona bezterminowo, a dotycząca jej Umowa może być w dowolnym momencie wypowiedziana przez Użytkownika poprzez złożenie MTP oświadczenia o wypowiedzeniu. Skutek wypowiedzenia następuje od momentu otrzymania przez MTP oświadczenia o wypowiedzeniu. W momencie nastąpienia skutku wypowiedzenia, wygasają wszystkie Umowy.

 

5. USŁUGA ZAŁOŻENIA I UTRZYMYWANIA KONTA

  1. Utworzenie Konta w każdej z Platform Usług jest równoznaczne z założeniem Konta w ID.GrupaMTP, które stanowi jednostkowy profil tożsamości w systemie logowania MTP.
  2. Po utworzeniu Konta w dowolonej z Platform Usług, Użytkownik ma natychmiastową możliwość logowania się do wszystkich Platform Usług przy użyciu danych logowania do jednej z nich.
  3. Usunięcie Konta w jednej z Platform Usług jest równoznaczne z żądaniem usunięcia wszystkich powiązanych Kontach w każdej z Platform Usług.
  4. Użytkownik ma możliwość założenia jednego Konta na jeden adres e-mail i korzystania z funkcjonalności zastrzeżonych dla Użytkownika posiadającego Konto na zasadach określonych poniżej.
  5. Założenie i korzystanie z Konta jest bezpłatne, z wyłączeniem zakupu Biletu w Sklepie ToBilet (za który może być doliczona do ceny Biletu Opłata serwisowa, patrz Pkt 7 Regulaminu).
  6. Założenie Konta przez Aplikację wymaga łącznego spełnienia następujących warunków:
    1. pobranie Aplikacji z App Store lub Google Play (w zależności od systemu operacyjnego urządzenia przenośnego, na które pobierana jest Aplikacja), zapisanie i uruchomienie Aplikacji na urządzeniu przenośnym Użytkownika,
    2. kliknięcie w Aplikacji w zakładkę „Moje konto”, a następnie kliknięcie w pole „Rejestracja”,
    3. po pojawieniu się formularza, wpisanie przez Użytkownika w odpowiednie pola formularza jego adresu e-mail, który później stanowić będzie jego login do logowania się do Konta, oraz utworzenie hasła,
    4. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności (kliknięcie odpowiedniego przycisku) - nie ma możliwości korzystania z Platformy Usług bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności,
    5. po prawidłowym wypełnieniu formularza, w tym zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności, i kliknięciu w pole „Rejestruj”, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłany kod aktywacyjny oraz Regulamin wraz z Polityką Prywatności,
    6. w momencie wprowadzenia kodu aktywacyjnego dochodzi do założenia Konta.
  7. Założenie Konta przez ID.GrupaMTP wymaga łącznego spełnienia następujących warunków:
    1. wejście na stronę: https://id.grupamtp.pl,
    2. kliknięcie na stronie https://id.grupamtp.pl pole „Logowanie”, a następnie „Zarejestruj się”,
    3. po pojawieniu się formularza, wpisanie przez Użytkownika w odpowiednie pola formularza jego adresu e-mail, który później stanowić będzie jego login do logowania się do Konta, oraz utworzenie hasła, 
    4. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności (zaznaczenie właściwego pola w formularzu) - nie ma możliwości korzystania z Platformy Usług bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności,
    5. po prawidłowym wypełnieniu formularza, w tym zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności, i kliknięciu w pole „Zarejestruj się”, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłany kod aktywacyjny oraz Regulamin wraz z Polityką Prywatności,
    6. w momencie wprowadzenia kodu aktywacyjnego dochodzi do założenia aktywnego Konta.
  8. Ważność kodów aktywacyjnych wynosi 60 minut od otrzymania wiadomości. W przypadku braku posłużenia się kodem aktywacyjnym w wyżej wskazanym terminie Użytkownik nie będzie mógł korzystać z funkcjonalności Konta, a Konto zostanie usunięte po upływie 60 minut od przesłania Użytkownikowi Kodu aktywacyjnego.
  9. Założenie Konta przez SKEK 2.0. wymaga łącznego spełnienia następujących warunków:
    1. wejście na stronę – dedykowany otrzymany od MTP link, 
    2. po pojawieniu się formularza, wpisanie przez Użytkownika w odpowiednie pola formularza jego adresu e-mail, który później stanowić będzie jego login do logowania się do Konta, oraz utworzenie hasła, 
    3. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności (kliknięcie odpowiedniego przycisku) - nie ma możliwości korzystania z Platformy Usług bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności,
    4. po prawidłowym wypełnieniu formularza, w tym zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności, i kliknięciu w pole „Wyślij formularz”, na podany przez Użytkownika adres e-mail zostanie wysłany kod aktywacyjny oraz Regulamin wraz z Polityką Prywatności,
    5. w momencie wprowadzenia kodu aktywacyjnego dochodzi do założenia Konta.
  10. Użytkownik loguje się do Konta za pomocą loginu, którym jest adres e-mail podany przez Użytkownika podczas zakładania Konta, oraz hasła stworzonego przez Użytkownika podczas zakładania Konta. Po utworzeniu Konta i zalogowaniu się do niego Użytkownik klikając w zakładkę „Moje konto” i następnie zakładkę „Mój profil” może uzupełnić swoje pozostałe dane właściwe dla danego Profilu. W przypadku Profilu podstawowego są to imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, data urodzenia i zainteresowania – podanie tych danych nie jest obowiązkowe, niemniej podanie imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do zakupu Biletu w Sklepie ToBilet. W przypadku Tożsamości biznesowej są to firma, NIP, branża, rola w firmie, zawód/stanowisko, adres, numer telefonu i adres e-mail – podanie tych danych nie jest obowiązkowe, niemniej jest niezbędne do zakupu Biletu w Sklepie ToBilet.
  11. Użytkownik może edytować podane przez siebie dane osobowe, jak również może zmienić hasło do Konta, w dowolnie wybranym przez siebie momencie. W przypadku zmiany adresu e-mail, nowo podany adres stanie się loginem do Platformy Usług.
  12. Użytkownik zobowiązuje się do podawania danych, w tym danych osobowych zgodnych z prawdą, aktualizacji danych w przypadku ich zmiany oraz zachowania w tajemnicy hasła do Konta i nieudostępniania go osobom trzecim.
  13. Użytkownik zalogowany do Konta w Aplikacji posiada dostęp do następujących funkcjonalności Aplikacji:
    1. przeglądanie aktualności udostępnianych w Aplikacji (zakładka „Aktualności”),
    2. przeglądanie kalendarza Imprez (zakładka „Kalendarz”),
    3. przeglądanie informacji o Grupie MTP (zakładka „Grupa MTP”),
    4. przeglądanie informacji o Biletach dostępnych do zakupu w Sklepie ToBilet (zakładka „Bilety” lub zakładka „Kalendarz”) i umożliwienie Użytkownikowi dokonania zakupu wybranego Biletu w Sklepie ToBilet), 
    5. przeglądanie i dostęp do zakupionych Biletów (zakładka „Moje bilety” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
    6. tworzenie i edytowanie Profilu podstawowego i Tożsamości biznesowej (zakładka „Mój profil” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
    7. dodawanie i używanie kuponów promocyjnych (zakładka „Moje benefity” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
    8. oznaczanie Imprez jako ulubionych m.in. w celu otrzymywania informacji dot. tych Imprez w formie powiadomień push za zgodą Użytkownika (zakładka „Kalendarz”),
    9. zapisywanie wybranych Imprez na liście ulubionych (zakładka „Ulubione wydarzenia” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
    10. zapisywanie kontaktów i udostępnianie swojej wizytówki za pomocą skanowania kodu QR (zakładka „Moje kontakty” znajdująca się w zakładce „Moje konto”),
    11. przeglądanie historii powiadomień (zakładka „Historia powiadomień” znajdująca się w zakładce „Moje konto”).
  14. Użytkownik zalogowany do Konta w ID.GrupaMTP lub SKEK 2.0. posiada dostęp do następujących funkcjonalności:
    1. tworzenie i edytowanie Profili podstawowego i Tożsamości biznesowej (zakładka „Mój profil” znajdująca się w zakładce „Moje konto”).
  15. Użytkownik może wyrazić za pośrednictwem Aplikacji zgodę na otrzymywanie powiadomień push o informacjach dot. promocji, aktualności i wydarzeń. Wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień push o informacjach dot. promocji, aktualności i wydarzeń odbywa się za pośrednictwem odpowiedniego komunikatu na ekranie urządzenia Użytkownika. Użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień push o informacjach dot. promocji, aktualności i wydarzeń lub zgodę odwołać, dokonując zmiany z poziomu ustawień Aplikacji w swoim urządzeniu. Wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień push o informacjach dot. promocji, aktualności i wydarzeń nie jest warunkiem korzystania z Aplikacji, ale może skutkować brakiem możliwości korzystania z funkcjonalności Aplikacji, które wykorzystują powiadomienia push. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkownikach w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie powiadomień push zamieszczono w Polityce Prywatności.
  16. Użytkownik może wyrazić w toku procesu zakładania Konta oraz w ramach Profilu zgodę na otrzymywanie informacji dot. Imprez oznaczonych jako ulubione, informacji dot. promocji, aktualności i wydarzeń (zgody marketingowe) na podany przez niego adres poczty elektronicznej lub numer telefonu. Wyrażenie zgody odbywa się za pośrednictwem odpowiednich chechboxów. Użytkownik może zgodę na takie informację odwołać za pośrednictwem odpowiednich chechboxów. Wyrażenie powyższych zgód marketingowych jest dobrowolne, nie jest warunkiem korzystania z Platformy Usług, ale może skutkować brakiem otrzymywania informacji o promocjach. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych Użytkownika znajduje się w Polityce Prywatności.
  17. Użytkownik może wyrazić za pośrednictwem Aplikacji zgodę na Geolokalizację. Wyrażenie zgody na Geolokalizację odbywa się za pośrednictwem odpowiedniego komunikatu na ekranie urządzenia Użytkownika. Użytkownik może również wyrazić zgodę na Geolokalizację lub zgodę odwołać, dokonując zmiany z poziomu ustawień Aplikacji w swoim urządzeniu. Wyrażenie zgody na Geolokalizację nie jest warunkiem korzystania z Aplikacji, ale może skutkować brakiem możliwości korzystania z funkcjonalności Aplikacji, które wykorzystują Geolokalizację. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkownikach w przypadku wyrażenia zgody na Geolokalizację zamieszczono w Polityce Prywatności.
  18. Użytkownik może założyć i usunąć Konto w każdym momencie. Z chwilą usunięcia przez Użytkownika Konta wygasa Umowa o świadczenie przez MTP Usług.

6. USŁUGA UDOSTĘPNIANIA APLIKACJI UŻYTKOWNIKOM NIEPOSIADAJĄCYM KONTA

  1. MTP umożliwia Użytkownikowi korzystanie z następujących funkcjonalności Aplikacji bez konieczności założenia i posiadania Konta:
    1. przeglądanie aktualności udostępnionych w Aplikacji (zakładka „Aktualności”),
    2. przeglądanie kalendarium Imprez (zakładka „Kalendarz”),
    3. przeglądanie informacji o Biletach dostępnych do zakupu w Sklepie ToBilet (zakładka „Bilety”),
    4. przeglądanie informacji o Grupie MTP (zakładka „Grupa MTP”).
  2. Korzystanie z opisanych powyżej funkcjonalności wymaga łącznego spełnienia następujących wymagań:
    1. pobranie Aplikacji z App Store lub Google Play (w zależności od systemu operacyjnego urządzenia przenośnego, na które pobierana jest Aplikacja), zapisanie i uruchomienie Aplikacji na urządzeniu przenośnym Użytkownika,
    2. zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz złożenie oświadczenia o akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności(kliknięcie odpowiedniego przycisku) – nie ma możliwości korzystania z Aplikacji bez zaakceptowania Regulaminu i Polityki Prywatności.
  3. Wraz ze spełnieniem wymagań z ppkt 2 powyżej, dochodzi do zawarcia Umowy o świadczenie przez MTP Usługi udostępniania Aplikacji Użytkownikowi nieposiadającemu Konta do korzystania z niej w zakresie funkcjonalności niezastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto. 
  4. Usługa udostępniania Aplikacji Użytkownikowi nieposiadającemu Konta do korzystania z niej w zakresie funkcjonalności niezastrzeżonych dla Użytkowników posiadających Konto jest świadczona bezterminowo. Dotycząca jej Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony i może być w dowolnym momencie wypowiedziana przez Użytkownika poprzez złożenie MTP oświadczenia o wypowiedzeniu oraz dodatkowo odinstalowanie Aplikacji, co spowoduje jej wygaśnięcie. Użytkownik może również doprowadzić do wygaśnięcia ww. Umowy bez składania oświadczenia o wypowiedzeniu – poprzez samo odinstalowanie Aplikacji.

 

7. ZAKUP BILETU W SKLEPIE TOBILET

Zasady ogólne

    1. W ramach Aplikacji MTP umożliwia Użytkownikom posiadającym Konto zakup Biletów w Sklepie ToBilet, przy wykorzystaniu publicznej sieci telekomunikacyjnej. W celu uniknięcia wszelkich wątpliwości MTP wskazuje, że transakcja zakupu Biletu następuje w Sklepie ToBilet, który jest zintegrowany z Aplikacją. Właścicielem Aplikacji i Sklepu ToBilet jest MTP. Z tytułu zakupu Biletów w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji, do ceny Biletów może być doliczana Opłata serwisowa w kwocie wskazanej w Aplikacji.
    2. Zakup niektórych Biletów w Sklepie ToBilet możliwy jest tylko dla Użytkowników posiadających Tożsamość biznesową. Informacja o Biletach, które będą mogły być kupowane w Sklepie ToBilet wyłącznie przez Użytkowników posiadających Konto firmowe, będzie zamieszczona w Aplikacji wraz z innymi informacjami dotyczącymi Biletów.
    3. Zakup Biletu w Sklepie ToBilet w sposób określony Regulaminem i Regulaminem Sklepu ToBilet jest możliwy wyłącznie dla osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niebędących osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.

Zakup Biletów w Sklepie ToBilet

    1. Zawarcie z poziomu Aplikacji umowy zakupu Biletu w Sklepie ToBilet wymaga posiadania Konta i zaakceptowania Regulaminu Sklepu ToBilet. Bez akceptacji Regulaminu Sklepu ToBilet nie ma możliwości zawarcia z poziomu Aplikacji umowy zakupu Biletu w Sklepie ToBilet.
    2. Zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji może dokonać klikając w:
      1) zakładkę „Kalendarium” lub
      2) zakładkę „Bilety”.
    3. W celu dokonania zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji przy użyciu zakładki „Kalendarz” Użytkownik zobowiązany jest:
      1) uruchomić Aplikację i zalogować się do Konta,
      2) kliknąć w zakładkę „Kalendarz”,
      3) dokonać wyboru interesującej go Imprezy wśród Imprez dostępnych w zakładce „Kalendarz”,
      4) po kliknięciu w wybraną Imprezę, kliknąć w pole „KUP BILET”,
      5) po kliknięciu w pole „KUP BILET” Użytkownik zostaje przekierowany do Sklepu ToBilet,
      6) po znalezieniu się w Sklepie ToBilet Użytkownik zobowiązany jest sfinalizować zakup Biletu, w tym go opłacić, zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet,
      7) po sfinalizowaniu zakup Biletu w Sklepie ToBilet zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet, Bilet będzie widoczny w Aplikacji w zakładce „Moje bilety” znajdującej się w zakładce „Moje konto”.
    4. W celu dokonania zakupu Biletu w Sklepie ToBilet z poziomu Aplikacji przy użyciu zakładki „Bilety” Użytkownik zobowiązany jest:
      1) uruchomić Aplikację i zalogować się do Konta,
      2) kliknąć w zakładkę „Bilety”,
      3) dokonać wyboru interesującej go Imprezy wśród Imprez dostępnych w zakładce „Bilety”,
      4) po dokonaniu wyboru Imprezy, dodać wybrane przez siebie Bilety do koszyka klikając pole „DODAJ DO KOSZYKA”,
      5) następnie przejść do koszyka i kliknąć w pole „PRZEJDŹ DO SKLEPU TO.BILET W CELU FINALIZACJI ZAMÓWIENIA”,
      8) po kliknięciu w pole „PRZEJDŹ DO SKLEPU TO.BILET W CELU FINALIZACJI ZAMÓWIENIA” Użytkownik zostaje przekierowany do Sklepu ToBilet,
      9) po znalezieniu się w Sklepie ToBilet Użytkownik zobowiązany jest sfinalizować zakup Biletu, w tym go opłacić, zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet,
      10) po sfinalizowaniu zakup Biletu w Sklepie ToBilet zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie Sklepu ToBilet, Bilet będzie widoczny w Aplikacji w zakładce „Moje bilety” znajdującej się w zakładce „Moje konto”.
    5. W każdym z powyżej opisanych przypadków, do zawarcia umowy zakupu Biletu dochodzi w Sklepie ToBilet, na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu ToBilet. Aplikacja jedynie przekierowuje Użytkownika do Sklepu ToBilet w celu sfinalizowania zakupu Biletów.
    6. Wszelkie kwestie związane z procedurą zawarcia umowy zakupu Biletów w Sklepie ToBilet, wynikającymi z tego tytułu prawami i obowiązkami Użytkownika dokonującego zakupu takich Biletów, prawem do odstąpienia od takiej umowy, czy kwestie dotyczące ewentualnego zwrotu Biletów są uregulowane w Regulaminie Sklepu ToBilet.

Bilety

    1. Bilet stanowi dokument potwierdzający uprawnienie do uczestnictwa w Imprezie, na którą został wystawiony przez Sklep ToBilet.
    2. Ilość i rodzaj Biletów na daną Imprezę, a także ich cena zależy wyłącznie od Organizatorów.
    3. Bilet uprawnia do uczestniczenia w wydarzeniu, którego nazwa widnieje na Bilecie i w miejscu wskazanym na Bilecie.
    4. W zależności od rodzaju Imprezy, w Aplikacji i Sklepie ToBilet dostępne do zakupu są Bilety imienne lub na okaziciela.
    5. Bilet na okaziciela umożliwia jednorazowe wejście na Imprezę wskazanej na Bilecie liczbie osób. Pojedynczy Bilet uprawnia do wejścia na Imprezę jedną osobę.
    6. Bilet imienny uprawnia do wejścia wyłącznie osobę, której imię i nazwisko zostało wskazane na Bilecie.
    7. W przypadku braku informacji na Bilecie dotyczącej liczby osób, jakie mogą jednorazowo wejść na Imprezę, jeden Bilet uprawnia do wejścia na Imprezę jedną osobę.
    8. W przypadku Imprezy z numerowanymi miejscami, Bilet uprawnia do zajęcia wyłącznie tego miejsca, które jest wskazane na Bilecie. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wskazanego na Bilecie na inne, w tej samej kategorii cenowej lub wyższej, zarówno przed, jak i w trakcie trwania Imprezy, jeżeli wymagają tego względy bezpieczeństwa lub ochrona porządku publicznego. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o wyżej wskazanych okolicznościach.
    9. Bilety mogą być sprzedawane przez Sklep ToBilet z określonymi zastrzeżeniami, w tym dotyczącymi ograniczonej widoczności lub minimalnego wieku uprawniającego do udziału w Imprezie. Wszelkie tego typu zastrzeżenia będą zamieszczone w Aplikacji, przy innych informacjach o danej Imprezie, której dotyczy takie zastrzeżenie.
    10. MTP może udostępnić w Aplikacji interaktywną mapę Obiektu przygotowaną przez Organizatora, w celu umożliwienia Użytkownikowi wyboru rodzaju Biletu. MTP zastrzega, iż udostępnione mapy należy traktować jako poglądowy plan Obiektu. W przypadku wprowadzenia zmiany w mapie Obiektu, MTP niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Użytkowników, którzy kupili w Sklepie ToBilet Bilety i których te zmiany dotyczą, z tym zastrzeżeniem, że zmiana taka nie będzie powodować zmiany kategorii i rodzaju Biletu.
    11. MTP informuje, że nabywanie w celu odprzedaży z zyskiem biletów wstępu na imprezy artystyczne, rozrywkowe lub sportowe jest niezgodne z prawem i stanowi wykroczenie z art. 133 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeksu wykroczeń (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 734, ze zm.).

Ceny Biletów

  1. Ceny Biletów widniejące w ramach Aplikacji podawane są w złotych polskich i stanowią ceny łączne, to jest z uwzględnieniem podatków i innych kosztów koniecznych do finalizacji zakupu tych Biletów w Sklepie ToBilet.
  2. Organizatorom przysługuje prawo do zmiany ofert, w tym w zakresie cen, wycofywania lub wprowadzania nowych ofert, przeprowadzania akcji promocyjnych i rabatowych. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie ma wpływu na Bilety zakupione przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian. Szczegóły i czas trwania danej akcji znajdują się w opisie danej oferty.
  3. O wysokości cen Biletów decyduje Organizator.
  4. W ramach niektórych Imprez mogą być dostępne różne kategorie cenowe Biletów, uzależnione od rodzaju wybranego miejsca. Informacja taka będzie zamieszczona w Aplikacji przy informacjach dotyczących danej Imprezy.
  5. Organizator w odniesieniu do danej Imprezy może przewidywać rożne kategorie Biletów, w tym Bilety normalne i ulgowe, Bilety jednokrotnego wstępu oraz karnety. Informacja taka będzie zamieszczona w Aplikacji przy informacjach dotyczących danej Imprezy.
  6. W trakcie trwania sprzedaży Biletów, pula Biletów dostępny do zakupu może być zwiększana lub zmniejszana przez Organizatora.
  7. W ramach Aplikacji mogą być dostępne kupony rabatowe, obniżające cenę brutto wskazanych przez MTP Biletów. Kupony rabatowe mogą obowiązywać przez cały okres sprzedaży danych Biletów lub tylko w określonym czasie. MTP może określić maksymalną liczbę Biletów, co do których można zastosować kupony rabatowe.

 

8. USŁUGA CZATU

  1. W ramach Aplikacji MTP umożliwia Użytkownikom posiadającym Konto czat z MTP.
  2. W celu wysłania wiadomości do MTP za pośrednictwem czatu, Użytkownik powinien wprowadzić treść wiadomości do przeznaczonego do tego pola i kliknąć w pole „ROZPOCZNIJ CZAT”.
  3. MTP, po otrzymaniu wiadomości od Użytkownika wysłanej za pośrednictwem czatu, również odpowiada Użytkownikowi za pośrednictwem czatu.
  4. Używanie botów lub innych zautomatyzowanych narzędzi teleinformatycznych umożliwiających prowadzenie komunikacji z MTP za pośrednictwem czatu bez ingerencji człowieka jest zabronione.
  5. Użytkownik może zaprzestać korespondencji z MTP za pośrednictwem czatu w każdym momencie.

 

9. LICENCJA NA KORZYSTANIE Z APLIKACJI

  1. Z momentem zainstalowania Aplikacji na urządzeniu mobilnym Użytkownika, MTP udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieodpłatnej, niezbywalnej licencji na korzystanie z Aplikacji.
  2. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Aplikacji wyłącznie w zakresie niezbędnym do korzystania z Usług świadczonych przez MTP za pośrednictwem Aplikacji, na następujących polach eksploatacji: 
    1. wprowadzenie Aplikacji do pamięci urządzenia mobilnego Użytkownika, na którym pobierana jest Aplikacja,
    2. wyświetlanie i przeglądanie Aplikacji na ekranie urządzenia mobilnego Użytkownika, na którym pobierana jest Aplikacja.
  3. Użytkownik nie jest uprawniony do rozpowszechniania Aplikacji oraz udostępniania jej w jakikolwiek sposób poza zakresem dozwolonego użytku wynikającego z przepisów prawa.
  4. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem. 
  5. Licencja na korzystanie z Aplikacji wygasa z chwilą odinstalowania Aplikacji z urządzenia mobilnego Użytkownika. Aplikacja jako całość, jak również poszczególne jej elementy, stanowi przedmiot wyłącznych praw własności intelektualnej MTP. 

 

10. ROZWIAZANIE UMOWY

  1. MTP ma prawo rozwiązać Umowę wyłącznie w przypadku istotnego naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu.
  2. Za istotne naruszenie uznaje się w szczególności:
    1. działania Użytkownika sprzeczne z obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami lub zasadami współżycia społecznego, dokonywane w ramach korzystania z Usługi,
    2. działania zagrażające bezpieczeństwu informatycznemu Usługi lub innych Użytkowników (np. próby nieautoryzowanego dostępu, wprowadzanie złośliwego oprogramowania),
    3. brak dokonania niezbędnych aktualizacji Aplikacji lud dokonania migracji na nową wersję Platformy Usług,
    4. podanie fałszywych lub nieprawdziwych danych identyfikacyjnych, które uniemożliwiają realizację postanowień Umowy lub obowiązków prawnych MTP.
  3. W przypadku stwierdzenia istotnego naruszenia, MTP podejmuje następujące kroki:
    1. MTP w pierwszej kolejności wzywa Użytkownika do zaprzestania naruszeń i, o ile to możliwe, do ich usunięcia, wyznaczając w tym celu odpowiedni termin (nie krótszy niż 7 dni). Wezwanie to jest wysyłane drogą elektroniczną na adres e-mail Użytkownika.
    2. W przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu lub w przypadku, gdy naruszenie jest nieodwracalne lub bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu systemu, MTP ma prawo rozwiązać Umowę o świadczenie Usług (usunąć Konto) ze skutkiem natychmiastowym (bez zachowania okresu wypowiedzenia).
  4.  Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy musi zostać przesłane Użytkownikowi na adres e-mail podany w Koncie Użytkownika lub w formie pisemnej. 
  5.  Z chwilą rozwiązania Umowy, dostęp Użytkownika do Konta zostaje nieodwracalnie zablokowany, a Usługodawca jest uprawniony do usunięcia Konta oraz usunięcia danych Użytkownika zgodnie z Polityką Prywatności i obowiązującymi przepisami.

 

11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. W związku ze świadczeniem Usług, MTP ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych określonych w Kodeksie cywilnym.
  2. MTP zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia działania Platformy Usług z przyczyn technicznych, m.in. na potrzeby prowadzenia prac konserwacyjnych czy konieczności usunięcia awarii. Informacja w tym zakresie zostanie zamieszczona w odpowiedniej Platformie Usług.
  3. MTP i Użytkownik nie będą ponosić odpowiedzialności wobec siebie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie jakichkolwiek obowiązków wynikających z Regulaminu, w zakresie, w jakim będzie to spowodowane wystąpieniem Siły Wyższej.
  4. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcy jednoosobowego, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.

 

12. KONTAKT Z DZIAŁEM OBSŁUGI KLIENTA

  1. Użytkownik może skontaktować się z MTP w razie jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących Platformy Usług, w tym Usług świadczonych przez MTP za pośrednictwem Platformy Usług.
  2. Zapytania należy kierować do Działu Obsługi Klienta:
    1. Nr tel.: 61 869 2000,
    2. e-mail: Kontakt@Id.grupamtp.pl.
  3. Dział Obsługi Klienta jest czynny w Dni robocze w godzinach 8:00 do 16:00.

 

13. REKLAMACJE. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Platformą Usług i realizacją Usług przez MTP.
  2. Reklamacje mogą być zgłaszane w formie elektronicznej na adres e-mail: Kontakt@Id.grupamtp.pl lub pisemnie listem poleconym na adres Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu z siedzibą w Poznaniu, ul. Głogowska 10, 60-734 Poznań.
  3. Podmiotem odpowiedzialnym za rozpatrzenie reklamacji jest MTP.
  4. Rozpatrzenie reklamacji przez MTP następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Upływ tego terminu nie powoduje wygaśnięcia roszczeń oraz nie narusza prawa Użytkownika do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń na drodze postępowania sądowego lub pozasądowego.
  5. MTP zaleca, aby w opisie reklamacji Użytkownik zawarł:
    1. informację o okolicznościach dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości,
    2. opis roszczenia,
    3. dane kontaktowe.
  6. Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie przekazana Użytkownikowi na wskazany przez niego adres email lub w inny sposób wskazany przez Użytkownika.
  7. Niezależnie od uznania albo nieuznania przez MTP reklamacji złożonej przez Użytkownika, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności, Konsument może zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich oraz miejskich lub powiatowych rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur zamieszczone są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.

 

14. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

  1. Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO jest MTP. MTP przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu świadczenia Usług, w szczególności umożliwienia korzystania przez Użytkowników z Platformy Usług, zapewnienia funkcjonalności Platformy Usług, głównie w celu zawarcia i wykonania umowy z Użytkownikiem jako osobą, której dane dotyczą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
  2. MTP może przetwarzać dane osobowe Użytkowników również na podstawie:
    1. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. ich dobrowolnej zgody w celach każdorazowo wskazanych w odpowiedniej klauzuli zgody;
    2. art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w wykonaniu obowiązków prawnych nałożonych na MTP w związku ze świadczeniem Usług, np. w dziedzinie rachunkowości, obsługi Użytkownika;
    3. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w wykonaniu prawnie uzasadnionego interesu MTP, w szczególności jakim jest analiza, poprawa lub udoskonalanie funkcjonalności Platformy Usług, jak również ustalenie lub dochodzenie roszczeń przez MTP czy obrona MTP przez roszczeniami.
  3. MTP gromadzi niektóre informacje za pomocą środków automatycznych, takich jak pliki cookies, podczas korzystania przez Użytkowników z Platformy Usług. Gromadzone w ten sposób informacje mogą zawierać: typ przeglądarki, system operacyjny, odwiedzane adresy URL, język, kraj, a także informacje dotyczące czynności wykonywanych przez Użytkowników w Platformy Usług. Informacje te mogą umożliwiać identyfikację Użytkownika, a tym samym stanowić dane osobowe Użytkownika w rozumieniu art. 4 pkt 1) RODO.
  4. Użytkownikom, w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych, przysługuje prawo żądania od MTP dostępu do dotyczących ich danych osobowych, sprostowania tych danych, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, czy też ich przenoszenia. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkowników na podstawie ich dobrowolnej zgody, Użytkownikom przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Użytkownikom przysługuje nadto prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że ich dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z RODO.
  5. Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników, w tym w związku z wykorzystaniem plików cookies, znajdują się w Polityce Prywatności.

 

15. ZMIANA REGULAMINU

  1. Regulamin może zostać zmieniony przez MTP w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty): 
    1. zmiana warunków świadczenia Usług, niepogarszająca sytuacji Użytkownika w porównaniu do dotychczasowej,
    2. zmiana zakresu Usług świadczonych przez MTP,
    3. konieczność aktualizacji danych MTP wskazanych w Regulaminie,
    4. zmiana sposobu korzystania z Platformy Usług lub świadczenia Usług związanych z pojawieniem się nowych funkcjonalności lub usunięciem dotychczasowych funkcjonalności,
    5. zmiana przepisów prawa, które regulują prowadzenie działalności przez MTP lub które mają wpływ na prawa i obowiązki MTP i Użytkowników,
    6. wydanie wyroku lub decyzji, które mogą mieć wpływ na prowadzenie działalności przez MTP, a w następstwie, na prawa i obowiązki MTP i Użytkowników,
    7. zmiana sposobu funkcjonowania Platformy Usług lub świadczenia Usług, wynikająca z obiektywnych i niezależnych przyczyn natury technicznej lub technologicznej.
  2. MTP zawiadamia o zmianie Regulaminu publikując nową wersję Regulaminu w Platformie Usług, chyba że co innego będzie wynikało z przepisów obowiązującego prawa lub decyzji organu lub sądu. W przypadku Użytkowników, którzy mają założone Konto, informacja o zmianie Regulaminu zostanie wysłana na adres e-mail Użytkownika.
  3. Zmiana Regulaminu wiąże, jeżeli zmieniony Regulamin został doręczony Użytkownikowi, a Użytkownik nie wypowiedział Umowy o świadczenie danej Usługi przez MTP w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie Regulaminu albo jeżeli Użytkownik zaakceptował treść Regulaminu w nowym brzmieniu w Platformie Usług.

 

16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 16.12.2025r.
  2. Prawem właściwym dla Regulaminu jest prawo polskie. Postanowienie to nie ma zastosowania względem Konsumentów oraz Przedsiębiorców jednoosobowych.
  3. Wszelkie spory wynikające lub związane z Umową, w tym jej wykonaniem lub wykładnią, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby MTP. Postanowienie to nie ma zastosowania względem Konsumentów oraz Przedsiębiorcami jednoosobowymi.
  4. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta lub Przedsiębiorcy jednoosobowego, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa, w tym do wypowiedzenia Umowy. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia ograniczającego ww. uprawnienia, zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024 r. poz. 1796, ze zm.).
  5. MTP nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 845, ze zm.).
  6. MTP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz. 928), wprowadziło „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa obowiązującą w spółce Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o.” oraz umożliwia zgłaszanie zidentyfikowanych we współpracy z MTP nieprawidłowości oraz naruszeń prawa, zarówno w sposób jawny jak i anonimowy, za pośrednictwem adresu mailowego ">naruszeniaprawa. W zakładce „naruszenia prawa” dostępnej na stronie internetowej www.grupamtp.pl można zapoznać się ze stosowanymi przez MTP zasadami rozpatrywania zgłoszeń.